Pro děti vymýšlím etapové hry a kreslím pracovní listy na témata, která je aktuálně zajímají.  

Veškeré naše materiály si můžete volně stáhnout na odkazu níže. Stačí si vytvořit účet a získáte neomezený přístup ke všemu, co pro děti tvořím. Obsah pravidelně doplňuji tak, jak dále vzniká.

Pokud vám materiály přinesou nějaký prospěch, potěší vás, inspirují, něco nového se vy nebo vaše děti dozvíte, nebo vám prostě bude třeba jen na chvíli líp, budu moc ráda, pokud energii, kterou jsem do tvorby vložila, vrátíte. Možností je několik:

  • pošlete mi libovolnou částku, která odpovídá vašemu užitku a finančním možnostem na číslo účtu 670100-2209124417/6210
  • pošlete libovolnou částku, která odpovídá vašemu užitku a finančním možnostem na charitativní účely
  • pošlete moji tvorbu dál
  • zvolte kombinaci výše popsaného

Moc vám děkuji a přeji spoustu krásných chvil společně s dětmi.

Proč kráčíme cestou domškoláctví

"Chtěl bych uvést na pravou míru, že nepovažuji domácí výuku za odpověď na špatné školy. Myslím, že domov je vhodnou základnou pro zkoumání světa, kterému říkáme učení a vzdělávání. Domov by byl nejlepším místem bez ohledu na to, jak dobré by školy byly. Správný vztah škol k domovu je jako vztah mezi knihovnou a domovem, nebo kluzištěm a domovem. Je to doplňkový zdroj." (John Holt)

Když jsem byla malá, znala jsem jen jednoho člověka, který do školy nechodil. Byla to Pipi Dlouhá punčocha. Školní docházka tak pro mě byla něco, co jsem vzhledem k nemožnosti alternativy prostě snesla. Jako tvárný a velmi přizpůsobivý dítě jsem velmi brzy přišla na to, jakým způsobem se mám učit, aby se ze mě stala premiantka. Sbírala jsem pochvaly jako zlatý bludišťáky, domů nosila "samý" a bylo mi úplně jedno, co mi zůstane v hlavě. Hlad po vědění byl nulovej.

Během prvních měsíců ve škole jsem ztratila vnitřní motivaci učit se, uvěřila jsem, že jsem dost dobrá jenom tehdy, když jsem lepší než ostatní a můj budoucí svět paralizoval strach z chyby.

O negativech vlastní školní docházky se tu ale rozepisovat nechci, nejsou totiž důvodem toho, proč se zajímám o cestu domškoláctví. Moje děti jsou jiné než jsem já a bylo by bláhové předpokládat, že si z téhož odnesou totéž. Tak proč nás láká tenhle úkrok ze systému? Protože můžeme, protože nám to vyhovuje, protože do toho máme chuť a protože si myslíme, že vzdělávání může mít řadu různých zdrojů a příležitostí - škola je jen jedním z nich.